30 % rabatt på undersøkelse av nye pasienter

15% studentrabatt på all behandling

Har du tannlegeskrekk? Gratis konsultasjon

Tannimplantat? Gratis konsultasjon

Ønsker du å bli kontaktet av oss?

Rotfylling kan utføres uten smerter!

Rotfylling av en tann er nødvendig når tannnerva (pulpan) er betend eller infisert gjennom skade (f.eks karies eller traume). Da må tannnerven fjernes og erstattes med en rotfylling. Det innebærer at tannlegen fjerner den døde/betende pulpan, tetter rotkanalene med rotfyllingsmateriell og bygger igjen tannkronen. Rotfylling er en tidkrevende prosedyre som krever gode egenskaper av tannlegen din. Å få rotkanalene rene krever vanligvis flere besøk.  Les mer her.

Rotfylling Oslo

Tannverk og rotfylling

Har du opplevd kraftig ising i tennene ved varm eller kald påvirkning? Har dette gått over til kraftig tannverk? Da er det mulig at du trenger å gjøre en rotfylling. En rotfylling er nødvendig å gjøre på tenner hvor nerven er betent eller infisert. Dette kan skje på grunn av dype hull, dype fyllinger, slag mot tannen, tanngnissing eller andre påkjenninger. Dersom tannnerva(pulpan) blir infisert, kan infeksjonen sprer seg gjennom rotkanalene. Dette kan på sikt føre til at et helt område blir betent,  pus samler seg og det kan føre til hevelse i vevet rundt tannen. Symptomene på en abscess (=lokalisert oppsamling av pus) kan variere fra litt verk til svært sterke smerter og tannen kan være øm når du biter. Hvis rotfylling ikke blir utført, vil infeksjonen spredte seg til andre kroppsdeler.

rotfylling oslo

Smertefri rotfylling

Rotfylling forbindes ofte med sterke smerter og mange venter med å kontakte tannlegen før smertene blir uutholdelige. Med hjelp av god injeksjonsteknikk av lokale bedøvelsesmiddel kan Rommen Tannlegesenter tilby deg en smertefri behandling. Hvis det skulle vare vanskelig å bedøve tanna eller om pasienten har spruteskrekk/tannlegeskrekk/allergi mot bedøvelse kan rotfylling utføres under narkose. Er du redd for at du må ha en rotfylling og bor i Oslo området? Ring oss på 22 21 02 96 eller bestill time på nett nå!

Hva skjer etter behandlingen?

Litt smerter kan noen ganger forekomme etter rotfylling. Dette blir ofte bedre med tiden. Prognose av en rotfylling er 85-90%.

Rotfylling pris

Rotfylling varierer i pris avhengig av hvilken tann som skal rotfylles, se vår prisliste. Vi anbefaler deg å få et prisoverslag fra din tannlege før behandlingen begynner. Noen velger å gå til utlandet for behandling da rofylling i Oslo/ Norge kan være et relativt dyrt alternativ. Store uforutsette utgifter kan være vanskelig og dersom man har fått betennelse i tannen er det ikke alltid det er mulig å vente med behandling. For å hjelpe har vi lagd en populær tannkontoløsning. Les mer her!