30 % rabatt på undersøkelse av nye pasienter

15% studentrabatt på all behandling

Har du tannlegeskrekk? Gratis konsultasjon

Tannimplantat? Gratis konsultasjon

Ønsker du å bli kontaktet av oss?

Tannimplantat Oslo – lav pris, smertefri implantatbehandling

Har du spørsmål om tannimplantater? Gratis konsultasjon for implantatbehandling i Oslo.

Tannimplantat er en godt utprøvd, godt dokumentert, smertefri, rimelig og nesten alltid vellykket tannbehandling. De aller fleste som har mistet én eller flere tenner kan få implantat. Tannlegene våre tilbyr smertefri implantatbehandling. Hver uke sender tannlegene våre nye, friske smil ut i Oslos gater. Med jevnlig kontroll og god personlig tannhygiene varer både smilene og tannimplantatene lenge.

Hva er egentlig et tannimplantat?

Et tannimplantat er en kunstig tannrot som vi fester en ny tann til, i form av en tannkrone, bro eller protese. Implantatet lages av en titanlegering som festes i benet. Metoden er sikker og resultatet blir helt naturlig.

tannimplantattannimplantat oslo

Hva er prisen på et tannimplantat i Oslo?

Prisen avhenger av vil hvilken type behandling og implantat som velges. Vi tilbyr gratis konsultasjon og prisoverslag. Hos oss starter pris for tannimplantat på 19.000 kroner. Se vår prisliste, pris tannimplantat – og les om vår populære tannkonto med delbetaling.

Vi tilbyr gratis konsultasjon for implantatbehandling og gir alltid skriftlig pristilbud før behandlingen starter.

Implantater kan virkelig forbedre livskvaliteten til mennesker som har mistet én eller flere tenner. Enkelte pasienter vil ha rett til økonomisk støtte fra Helfo. Vi kan dele opp prisen for tannimplantater, les om vår populære tannkontoløsning.

Økonomisk støtte til tannimplantat fra Helfo

Enkelte sykdommer og tilstander gir betydelig økonomisk støtte fra Helfo (tidligere NAV). Kravet er at implantatbehandlingen utføres av to forskjellige tannlegespesialister. Vi har mange tannlegespesialister på huset.

Eksempler på sykdom/tilstand som utløser refusjon fra Helfo/NAV:

• Mistet eller løs tann/tenner p.g.a. periodontal sykdom
  • Tannløs underkjeve og løstsittende protese
  • Munntørrhet som har forårsaket økt kariesaktivitet og tapt tann
  • Medfødt mangel på tenner
  • Sterkt nedsatt evne til egenomsorg – svekket motorikk i hender eller alvorlig tannlegeskrekk
  • Ulykke / traume som har forårsaket tapt tann

Tannimplantat i utlandet – eller tannimplantat i Oslo?

Noen land tilbyr billige tannimplantater. Den medisinske risikoen ved innsetting av implantat i utlandet vil variere med land og tannklinikk. Sikker implantatbehandling krever flere besøk hos tannlegen og jevnlige kontroller i etterkant.

Smertefri behandling – tannimplantat steg for steg

Som pasient må du regne med 3-4 tannlegebesøk før implantatbehandlingen er ferdig. Lokalbedøvelse gjør hele operasjonen smertefri.

Dette er behandlingen:

1. Gratis konsultasjon, vurdering av ulike former for tannerstatning, prisoverslag.
  2. Fullstendig undersøkelse hos tannlegespesialist.
  3. Innsetting av implantat, smertefritt med lokalbedøvelse.
  4. Tilheling.
  5. Ferdiggjøring, tannkrone/bro/protese monteres på implantatet.

Vi anbefaler alltid jevnlig kontroll i etterkant.

tannimplantat-oslo_1

Tannimplantat, steg 3 – 5

Hvor lang tid tar innsetting av tannimplantat?

Selve behandlingen/innsettingen av implantatet tar kun få timer. Deretter skal benet gro sammen med implantatet – på fagspråket kalt osseointegrasjon. Det er viktig å gi dette tid, vi beregner 2-3 måneder. Montering av tannkrone/bro/protese gjøres i løpet av to vanlige tannlegetimer.

Tannimplantater historisk

Tannimplantater har en lang historie i verden. Tidligste funn kommer fra den mesoamerikanske mayasivilisasjonen (ca. år 600 e.Kr.). Arkeologer har funnet levninger med fastgrodde, spisse, tannformede skjell i munnen – tannimplantater!

Andre steder i verden har arkeologer funnet tannimplantater av andre materialer: av gull (Egypt); av elfenben (Midtøsten); av jern (Romerriket).

På 1960-tallet fant den svenske fysikkprofessoren Per Ingvar Brånemark at en bestemt titanlegering var særlig egnet for tannimplantater. Kroppen aksepterer denne titanlegeringen slik den aksepterer eget vev. Dette er den titanlegeringen vi bruker i dag. Brånemark fikk navnet ”det moderne tannimplantatets far”.

Dagens implantater er en absolutt moderne, up-to-date tannbehandling – med hele 50 års klinisk dokumentasjon.

Ønsker du å bli vurdert for tannimplantat?

Kontakt oss i dag på telefon 22 21 02 96 eller bestill time online – Gratis konsultasjon!

Vi gir deg tryggheten ved å få tannimplantat satt inn i Oslo – lav pris og god informasjon underveis.