30 % rabatt på undersøkelse av nye pasienter

15% studentrabatt på all behandling

Har du tannlegeskrekk? Gratis konsultasjon

Tannimplantat? Gratis konsultasjon

Ønsker du å bli kontaktet av oss?

Tannlegevakt – Behov for akutt hjelp?

Rommen Tannlegesenter er din tannlegevakt i Oslo. Når behovet for akutt hjelp melder seg, er vi her for å tilby deg time på dagen. Vi holder åpent på dagtid, kveldstid og lørdager. Du når oss på telefon 22 21 02 96 mellom kl.07:00 og 20:00 på hverdager, samt 10-15 på lørdager. Uavhengig av hva ditt behov for akutt hjelp er, ønsker vi at du skal stå i sentrum og at all behandling skal være smertefri og behagelig. Vi strekker oss langt for å gjøre opplevelsen så behagelig som mulig for deg! Akutt smerte kan komme av tannskade eller at man har ventet for lenge med å gå til tannlegen. For lang tid mellom tannlegebesøk kan føre til akutt tannverk og fare for infeksjoner. Får du akutt tannverk ikke vent flere dager med å gå til tannlegen, det er bedre å være føre var. Akutt tannverk kan bli verre og noen ganger resultere i en tannbyll (abscess). Tannlegen kan hjelpe deg med akutte smerter – tannlegen kan gjøre det smertefri! Du og din tannlege kan dermed legge en plan om noe bør gjøres videre.

tannlegevakt oslo

Tannlegevakten hjelper deg i dag.

Akutte smerter – Redde eller fjerne tannen?

Tannverk er en av de verste smertene vi kan oppleve. Noen ganger hjelper det heller ikke med smertestillende tabletter. Oppstår tannverk bør du ta kontakt med en tannlegevakt snarest. Årsaken til tannverk kommer som oftest fra nerven i tannen, tannkjøttet eller tannbenet. Tannlegen kan hjelpe deg med å finne årsaken og dermed fjerne smertene.

Følgende behandlinger kan hjelpe deg:

1. Redde tannen: Vår filosofi ved Rommen Tannlegesenter, er å behandle og bevare de tenner som trenger det så langt det lar seg gjøre. Å bevare en tann kan ofte være en mer kostbar affære enn å trekke tannen. Men om mulig, er det alltid bedre å bevare egne tenner. Ved akutte smerter kan vi behandle tannen og gjøre deg smertefri – du kan så bestemme om du vil gå videre med behandling av tannen eller trekke den. Det er lettere å ta denne avgjørelsen når du ikke har smerter.

2. Fjerne tannen: Tannlegen ser på denne behandlingen som siste utvei. I noen tilfeller er skaden på tannen så stor at det ikke finnes andre alternativer enn å trekke tannen. Da forsvinner tannverk og infeksjon innen kort tid. Om man bedøver tannen på riktig måte, er selve fjerningen smertefri. Pasienten kan oppleve noe ømhet i noen dager etter fjerning av tannen.

tannlegevakt oslo

Tannlegevakten vil hjelpe deg bli kvitt din tannverk i dag!

Tannlegevakt – Priser

Prisen på et akutt besøk varierer utfra hvilken behandling som utføres, men koster vanligvis mellom 700 – 2000 kr. Du vil alltid motta et skriftlig kostnadsoverslag før behandlingen starter. Vårt mål er å tilby DEG som pasient en rimelig pris, god kvalitet og smertefri behandling. På lørdager / søndager og hverdager etter kl: 20.00 tilkommer det ekstra kostnader. Hos oss får du akutt time samme dag.

Ring 22 21 02 96 for time i dag.