KIRURGISK FJERNING AV VISDOMSTANN

Kirurgisk fjerning av visdomstann til lav pris i Oslo

Fjerning av visdomstann er vanligvis en helt grei prosedyre, som utføres under lokalbedøvelse og ligner ordinær tanntrekking. I noen tilfeller vil kirurgisk fjerning av visdomstann være nødvendig.
Det finnes mange skrekkhistorier om kirurgisk fjerning av visdomstenner, men her er det faktisk slik at historiene langt overgår virkeligheten. Våre tannlegespesialister tar godt vare på deg dersom operasjon skulle vise seg å være nødvendig. Ikke vær engstelig – dette går bra!

Kirurgisk fjerning av visdomstann

Har du en vond visdomstann – og et snev av tannlegeskrekk? Ring oss på telefon 22 21 02 96. Vi svarer gjerne på spørsmål, og vi kommer til å foreslå at du lar oss undersøke deg. Smerter knyttet til en visdomstann som er på vei opp kan ofte behandles med rensing rundt tannen i stedet for fjerning. Smerter knyttet til skadet visdomstann vil kunne bli langt verre om du venter.

Vi tilbyr gratis konsultasjon for deg som har alvorlig tannlegeskrekk – ring 22 21 02 96 eller bestill time online.

Trekke visdomstann – eller kirurgisk fjerning av visdomstann?

Visdomstenner kan ofte trekkes, og kirurgi er slett ikke alltid nødvendig. Det er de dyptliggende røttene som gjør visdomstenner så spesielle. Noen ganger sitter visdomstannen veldig fast i tannbenet, og da må vi foreta en kirurgisk fjerning av visdomstannen. Men i mange tilfeller kan en vond visdomstann trekkes på samme måte som en annen tann, og dette er da en relativt enkel prosedyre.

Refusjon fra Helfo ved kirurgisk fjerning av visdomstann

Kirurgisk fjerning av visdomstann er blant de inngrep som gir rett til refusjon fra Helfo. Vi hjelper deg med å søke og ordner refusjon direkte mellom oss og Helfo. Våre tannlegespesialister møter alle norske kompetansekrav for stønad fra Helfo.

Her finner du vår liste over tilstander som gir rett til refusjon fra Helfo.

Helt smertefri, kirurgisk fjerning av visdomstann hos våre tannlegespesialister

Vi har flere muligheter for bedøvelse under kirurgiske inngrep. Du vil ikke føle smerte. Ofte vil lokalbedøvelse være tilstrekkelig, men vi kan også legge pasienter i narkose ved behov.

Å få bedøvelse behøver heller ikke å gjøre vondt. I dag kan vi bruke bedøvelseskrem på tannkjøttet før lokalbedøvelse settes.

Tannlegeskrekk – og kirurgisk fjerning av visdomstann

Vi tar spesielt godt vare på våre pasienter med tannlegeskrekk. For en pasient som har tannlegeskrekk kan kirurgisk fjerning av visdomstann fortone seg som noe av et mareritt – på forhånd. Vi har mange eksempler på pasienter som har gruet seg fælt, bare for etterpå å innse at det var helt unødvendig. Ikke vær redd, vi håndterer dette uten at du føler smerte under operasjonen.

Smerter etter kirurgisk fjerning av visdomstann

Kirurgisk fjerning av visdomstann er et operativt inngrep i kjevebeinet, og det er vanlig med noe smerte, hevelse (blåmerke) og vanskeligheter med å spise de første dagene etter operasjonen. Smertene kommer når bedøvelsen som ble gitt før operasjonen slipper taket. Vi foreskriver smertestillende som du skal ta de første dagene.

Du skal ta det rolig etter operasjonen. Ingen spising, drikking eller røyking de første 3 timene. Bit på en kompress dersom det blør.

Du kan også ringe oss – vi er her for deg og vil svare på spørsmål og behandle eventuelle komplikasjoner umiddelbart.

Ønsker du at vi skal undersøke visdomstennene dine?

Kontakt oss i dag på telefon 22 21 02 96 eller bestill time online.

Vi lover smertefri rensing, trekking eller kirurgisk fjerning av visdomstann – i Oslo. Lav pris og god informasjon hele veien.

Samtal om tannimplantat er med en av våre allmenntannleger.Tilbudet gjelder ikke med våre tannlegespesialister.

Ring oss hvis du
trenger akutt tannlege!

Vi hjelper deg vanligvis innen
2 timer etter første kontakt

Ring oss hvis du trenger akutt tannlege!

Vi hjelper deg vanligvis innen 2 timer etter første kontakt

PRISLISTE

Med oss får du det aller beste tannhelsetjenester til rimelige priser. Et besøk til tannlegen trenger ikke å være så dyrt som mange tror. I tillegg kan våre pasienter få økonomisk støtte fra Helfo og Nav, noe som gjør behandlingen enda billigere. Om du ønsker delbetaling og finansiering, har vi gode avtaler.

LANGE ÅPNINGSTIDER

Om du bare er nysgjerrig, vil bytte tannlege, ønsker mer kunnskap om tannhelse, har akutte problemer, er engstelig for tannlegebesøk eller vurderer nye eller flere tenner. Da har du kommet rett, vi kan hjelpe deg med kort ventetid og har lange åpningstider. Tannlegevakten er åpen for akuttbehandling! Velkommen!

RENTEFRI DELBETALING

Vi tilbyr delbetaling for våre pasienter sammen med Cresco. Vi kan tilby en helt rentefri delbetaling over 4 mnd eller 12 mnd. Vi har også direkte oppgjør med Helfo og kan derfor tilby rimeligere tannbehandling om du har krav på støtte. Våre tannleger vil vurdere om du har krav på refusjon fra Helfo.

TANNLEGESKREKK?

Har du smerte eller andre problemer i munnen og tennene, men ikke tør å besøke tannlegen? Våre tannleger har den erfaring og kunnskapen som trengs for å hjelpe deg med tannlegeskrekk. Vi tilbyr derfor gratis konsultasjon om tannlegeskrekken din i et avslappet og trygt miljø.