TANNBYLL

Tannbyll må behandles. Kontakt tannlegen for time på dagen.

En tannbyll er en samling av puss som kan føre til tannpine og andre symptomer. Hvis du mistenker at du har en tannbyll, bør du oppsøke en tannlege så snart som mulig for behandling. Uten behandling, kan tilstanden sannsynlig å bli verre, og du kan miste den berørte tannen eller til og med være livstruende.

Symptomer ved tannbyll

• Tannpine som raskt kan bli verre. Det kan være alvorlig og bankende.
  • Hevelse av tannkjøtt, som kan være øm.
  • Hevelse i ansiktet. Huden over en tannbyll kan bli rød og betent.
  • Den berørte tann kan bli øm å ta på, og kan også bli løst.
  • Høy temperatur (feber) og følelsen generelt uvel.
  • I alvorlige tilfeller kan det være krampe i kjevemusklene.

tannbyll

Tannbyll

Første behandling – ta kontakt med en tannlege eller en tannlegevakt!

Se en tannlege så snart som mulig. En tannlege vil normalt drenere puss og dette ofte gir stor lindring av symptomer. Vanligvis er en antibiotika medisin foreskrevet i 7-10 dager etter drenering av puss for å fjerne eventuelle gjenværende infeksjon.

Hvis man av en eller annen grunn er forhindret fra å gå til tannlegen raskt, kan en lege eller sykepleier foreskrive en antibiotika for å hindre spredning av infeksjonen. Du trenger fortsatt å se en tannlege så snart som mulig. Du kan også trenge smertestillende som for eksempel paracetamol eller ibuprofen inntil abscess er drenert og behandlet. Snakk med din tannlege før du tar medisiner.

Dersom man frykter store uforutsette utgifter knyttet til dette kan vår populære tannkontoløsning hjelpe! Bestill time her!

Samtal om tannimplantat er med en av våre allmenntannleger.Tilbudet gjelder ikke med våre tannlegespesialister.

Ring oss hvis du
trenger akutt tannlege!

Vi hjelper deg vanligvis innen
2 timer etter første kontakt

Ring oss hvis du trenger akutt tannlege!

Vi hjelper deg vanligvis innen 2 timer etter første kontakt

PRISLISTE

Med oss får du det aller beste tannhelsetjenester til rimelige priser. Et besøk til tannlegen trenger ikke å være så dyrt som mange tror. I tillegg kan våre pasienter få økonomisk støtte fra Helfo og Nav, noe som gjør behandlingen enda billigere. Om du ønsker delbetaling og finansiering, har vi gode avtaler.

LANGE ÅPNINGSTIDER

Om du bare er nysgjerrig, vil bytte tannlege, ønsker mer kunnskap om tannhelse, har akutte problemer, er engstelig for tannlegebesøk eller vurderer nye eller flere tenner. Da har du kommet rett, vi kan hjelpe deg med kort ventetid og har lange åpningstider. Tannlegevakten er åpen for akuttbehandling! Velkommen!

RENTEFRI DELBETALING

Vi tilbyr delbetaling for våre pasienter sammen med Cresco. Vi kan tilby en helt rentefri delbetaling over 4 mnd eller 12 mnd. Vi har også direkte oppgjør med Helfo og kan derfor tilby rimeligere tannbehandling om du har krav på støtte. Våre tannleger vil vurdere om du har krav på refusjon fra Helfo.

TANNLEGESKREKK?

Har du smerte eller andre problemer i munnen og tennene, men ikke tør å besøke tannlegen? Våre tannleger har den erfaring og kunnskapen som trengs for å hjelpe deg med tannlegeskrekk. Vi tilbyr derfor gratis konsultasjon om tannlegeskrekken din i et avslappet og trygt miljø.